Gry komputerowe jako dzieła ergodyczne
Poszukiwanie nowych sposobów badania zjawisk kultury bywa uciążliwe. Dlatego bardzo cieszą mnie książki otrzymywane z wydawnictwa Ha!Art w ramach współpracy z portalem Rebelya.pl. Bywa, że właśnie w nich odnajduję inspirujące metody opisywania aktualnie popularnych tekstów kultury. Tym razem zainteresowało mnie pojęcie literatury ergodycznej stworzone przez Espena Aarsetha i zastosowane do starych, tekstowych gier przygodowych. Zauważyłem, że niektóre wysnute przez niego wnioski mogą posłużyć do opisywania wielu nowoczesnych form cyfrowej rozrywki. Czym właściwie jest ta cała ergodyczność? Espen Aarseth tak definiuje dzieła ergodyczne: W trakcie procesu cybertekstowego użytkownik realizuje pewną semiotyczną sekwencję, przy czym ten oparty na wyborze kierunek jest konstrukcją … Czytaj dalej Gry komputerowe jako dzieła ergodyczne
Skopiuj adres i wklej go w swoim WordPressie, aby osadzić
Skopiuj i wklej ten kod na swoją witrynę, aby osadzić element