Już od dłuższego czasu zajmuję się tematem odbiorców gier komputerowych. Męczę nie tylko Czytelniczki i Czytelników, ale także designerów, z którymi pracuję na co dzień. Po prostu uważam, że dla gamdevu badania dotyczące odbiorców są bardzo, bardzo ważne. Komuś trzeba te gry sprzedawać, samo badanie i tworzenie person to nie tylko domena gier mobilnych.
Dlatego ucieszyłem się, gdy na moją skrzynkę wpadł raport firmy Newzoo „How different generations engage with video games today„. Jest to ciekawe zestawienie, które zainspirowało mnie do nagrania na ten temat podcastu. Mam trochę uwag oraz wątpliwości co do zaprezentowanych i proponowanych w dokumencie kierunków rozwoju. Na dodatek mózg mi się zresetował i cały czas, zamiast mówić pokolenie, to mówiłem generacja. Nic to, czasem tak się zdarza, że coś się w człowieku zatnie.
Nie jest to mój pierwszy materiał na ten temat. Ostatnio poruszałem kwestię wieku graczy oraz tego, że wszystkie branże, w tym rozrywkowa, do której gamedev należy, powinny się przygotować na nadchodzące Srebrne Tsunami. Średnia wieku gracza w Europie to już 32 lata! To oznacza sporo wyzwań zarówno dla marketingu, jak i dla samych twórców.
Dlatego myślę, że dalsze porównywanie nawyków różnych pokoleń, tego, na czym grają, jakie gatunki lubią i w ogóle czym jest dla tych ludzi gaming, jest ważne i cenne. Moim zdaniem zdecydowanie za mało mówimy o tym, dla kogo te gry robimy! Za mało myślimy o tym, kto siedzi po drugiej stronie!