Od dłuższego czasu, chyba od powrotu na swoją domenę, regularnie spoglądam na popularne dema ze Steam Next Fest. Bardziej z zawodowej ciekawości, aby zweryfikować trendy, jakie obserwuję, niż z potrzebny ogrywania nowych tytułów. Tych, zazwyczaj mam pod dostatkiem, co absolutnie nie oznacza, że niczego nie dodaję do listy obserwowanych produkcji.
Jakieś zaskoczenia? Jedno. Pojawienie się na liście najpopularniejszych dem „Metal Slug: Tactics”. Myślałem, że ten tytuł nie wzbudzi większego zainteresowania, ale najwyraźniej powinien był bardziej doceniać dinozaury giereczek, które pamiętają tę serię z automatów. W tym przypadku widzę większe znaczenie w rozpoznawalnej franczyzie wywołującej drganie nostalgii w ludziach. Taka tęsknota za beztroskim czasem wrzucania kolejnych moment do automatu, aby postrzelać w Slugu.
Wzrost obserwujących

- Wspomniane przeze mnie wcześniej „Metal Sług: Tactics” jest wysoko w zestawianiu pozyskanych obserwatorów. Taktyczny rougelike czerpiący garściami ze znanej marki. To naprawdę jest dobra droga do tego, aby mieć solidną widoczność na Steamie.
- Na pierwszym miejscu survival. To powoli staje się standardem, że najwięcej nowych obserwatorów zdobywa gra, w której kluczowa jest mechanika przetrwania. Fascynuje mnie ten głód tytułów opowiadających o walce z otoczeniem.
- Z drugiej strony na wykresie jest też „Tiny Glade”, czyli gra o budowaniu zamków. Tylko że nie w formie jakiegoś city buildiera, ale czegoś bardziej przypominającego robienie dioram. Takie spokojne, relaksujące tytuły wciąż mają swoich odbiorców.
- ”Tactical Breach Wizards”, to realizacja znanego, rozpoznawalnego i lubianego gatunku gier taktycznych. Po spojrzeniu na zrzuty ekranu na stronie produktu pewnie myślami odbiegniesz do tytułów z serii „XCOM”, co będzie słuszne. Jednak ten tytuł miesza różne konteksty, dzięki czemu mógł stać się interesujący dla fanów gatunku.
- Na końcu wykresu siedzą sobie gry polegające na zarządzaniu zasobami i budowaniu miast. Dalego im do popularności „Manor Lords”, ale mimo to wciąż uważam, że jest tutaj interesująca nisza do zagospodarowania. Tylko że potrzebny jest sensowny pomysł, ponieważ realizacja w stylu starzy settlersi, tylko lepiej już niekoniecznie się sprawdzi. Po prostu uważam, że tutaj swoje zrobił tytuł „Pioneers of Pagonia”, ale wciąż widzę przestrzeń na coś bardziej wymagającego, na wzór „Banished”.
Procentowa zmiana obserwujących

- ”Ripple in Dirac Sea”, to jest jakieś czyste szaleństwo, pomieszanie i poplątanie różnych klimatów i kontekstów. Na dodatek to jest gra online, która ze Steam Next Festu zrobiła test, aby sprawdzić, jak będą się zachowywać serwery. Już kiedyś zwracałem na to uwagę! Nawet jeśli robisz grę F2P skupioną wokół MMO, to zastanów się, czy możesz wykorzystać zwiększoną widoczność wersji demonstracyjnych w czasie trwania Steam Next Fest.
- Na wykresie pojawia się też „Dungeons & Degenerate Gamblers. Echo popularności „Baltoro”? Interesujące, że takie produkcje również są w stanie pozyskać nowych odbiorców.
You must be logged in to post a comment.